اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم

تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A به‌عنوان دو گوشی میان رده و اقتصادی با کیفیت همیشه مهم بوده و با توجه به فروش بالای مدل‌های مختلف از این دو سری، بد نیست که با ویژگی‌های هر یک آشنا باشید. به‌طور کلی طبق اعلام سامسونگ، گوشی سامسونگ سری A نسخه پایین‌تر سری S پرچمدار آن است و سری M به‌عنوان جایگزین سری J معرفی شده است. با این حال همچنان این سؤال باقی می‌ماند که سری M یا A سامسونگ؟ کدام یک را انتخاب کنیم. در ادامه به‌طور کامل به مقایسه ‌این دو سری و مدل‌های محبوب و پرفروش آن اشاره خواهیم کرد.

تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم 

راهنمای جامع و مقایسه سری M و A سامسونگ

علاوه بر تفاوت‌های اساسی که سامسونگ نسبت به هدف خود از تولید این دو سری محبوب و پرفروش خودش دارد، تفاوت در مشخصات فنی هم به چشم می‌خورند. برای اینکه بهتر به تفاوت سری M یا A سامسونگ پی ببرید به شکل موردی این دو سری را با هم مقایسه می‌کنیم:

کیفیت ساخت

اولین فرق سری M و A سامسونگ که شاید برای بسیاری از افراد مهم‌ترین عامل باشد، کیفیت ساخت و تعداد ویژگی‌هاست. با اینکه در هر دو سری به کیفیت مناسب توجه شده، اما در سری A کیفیت حرف اول را می‌زند. در سری M شرکت سامسونگ بر روی ارائه ویژگی‌های بسیار مهم، باتری بزرگ و با کیفیت و در عین حال با حفظ قیمت مناسب آن تمرکز کرده است. با این حال به این معنا نیست که چنین ویژگی‌هایی در سری A مثل گوشی سامسونگ A03s وجود ندارد بلکه با مقایسه دقیق متوجه خواهید شد که سری A قابلیت‌های بیشتری هم دارد که افزایش قیمت آن را توجیه می‌کند.

قیمت

به‌طور کلی مورد بارز در تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ این است که قیمت سری A بیشتر است. به همین دلیل اکثر خریداران از ما می‌پرسند که چرا سری A قیمت بالاتری پیدا کرده در حالی که سری M با وجود قابلیت‌های خوب، قیمت مناسب‌تری دارد. به‌عنوان مثال باتری بزرگ‌تر، صفحه نمایش سوپر AMOLED و دوربین عالی همگی از ویژگی‌های بارز سری M، اما با قیمت مناسب است.

ویژگی‌های امنیتی

قابلیت Knox در گوشی‌های سامسونگ به کمک یک سخت افزار مجزا و برنامه‌ ای که روی گوشی نصب می‌گردد فعال می‌شود که در هر دو سری M و A وجود دارد، اما این قابلیت در تمامی مدل‌های سری M سامسونگ وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان این عامل را گزینه‌ای بسیار مهم در لیست تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A دانست. با قابلیت Knox امنیت داده‌ها بسیار بالا می‌رود و هک کردن آن تقریبا غیر ممکن است.

تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A

قابلیت Secure Folder

ویژگی امنیتی بعدی، که عامل تفاوت سری M و A سامسونگ است و فقط در سری‌های A عرضه می‌شود. با این قابلیت می‌توانید داده‌های خود را در این فولدر قرار دهید تا هیچ فرد دیگری بجز شما امکان دسترسی نداشته باشد. حتی می‌توانید اپلیکیشن‌های بسیار مهم مثل بانک را در این فولدر نصب کنید.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

سری A از ویژگی و تکنولوژی جدیدتر حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد در حالی که حسگر سری M در پشت بدنه یا روی دکمه پاور قرار دارد. بنابراین از این لحاظ می‌توان سری A را پیشرفته‌تر در نظر گرفت. ناگفته نماند که در گوشی های جدید سری M دیگر شاهد این تفاوت نیستیم.

دستیار هوشمند شخصی Bixby

بیکسبی (Bixby) یک نوع دستیار هوشمند فردی است که توسط شرکت سامسونگ ارائه شده و به‌طور پیش فرض بر روی گوشی‌های سامسونگ سری A نصب است، اما این قابلیت در گوشی‌های سری M وجود ندارد. این قابلیت امکان خودکارسازی فعالیت‌ها را بر روی گوشی می‌دهد تا در وقت کاربران صرفه جویی شود.

جنس بدنه

جنس بدنه گوشی سامسونگ A03s تا A52s از مواد با کیفیت پلی کربنات ساخته شده که در عین حال وزن سبکی هم دارند، اما برای سری M از پلاستیک ساده استفاده شده است. با این حال این نوع تفاوت گوشی سامسونگ M و A به این معنا نیست که برای مدل‌های سری A نیاز به قاب محافظ نخواهید داشت. بلکه به خوش دست بودن بیشتر آن کمک می‌کند.

آپدیت سازی فریم ورک

اگر آپدیت سازی و بروزرسانی ورژن اندروید گوشی برای شما مهم است سری A گزینه بهتری است. طبق اعلام شرکت سامسونگ مدل‌های سری A تا 3 سال پس از عرضه رسمی آپدیت و بروزرسانی اندروید دریافت خواهند کرد. درحالیکه برای بروزرسانی گوشی سامسونگ M02 تا M52 و به‌طور کلی سری‌های M صحبتی در میان نیست.

پشتیبانی از نسل‌های جدید اینترنت همراه

از جنبه دیگر مقایسه سری M و A سامسونگ می‌توان به پشتیبانی مدل‌های سری A مثل گوشی سامسونگ A52s از نسل پنجم یا 5G اشاره کرد در حالی که برای گوشی‌های سری M چنین نیست. در هر صورت در داخل کشور هنوز شبکه 5G گسترده نشده است. این ویژگی نیز در گوشی های جدید سری M اضافه شده است.

قدرت باتری

در کلیه مدل‌های سری A سامسونگ از A03s گرفته تا A52s قدرت باتری‌ها نهایتا به 5000 میلی آمپر می‌رسد. ولی در مدل‌های سری M سامسونگ از مدل M02 تا M52 باتری‌های قوی‌تر حتی تا 7000 میلی آمپر هم استفاده شده‌اند. با این حال چنین مقایسه‌ای چندان قابل اتکا نیست چون باید به ویژگی‌های دیگری مثل فست شارژ یا شارژ سریع و قدرت صفحه نمایشگر در مقابل ظرفیت باتری هم توجه کرد.

سری A سامسونگ

لوازم جانبی

شاید یکی از موارد مهم در لیست تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A لوازم جانبی و دسترسی راحت به آنها باشد. سری M به دلیل عرضه محدود به چند کشور لوازم جانبی کمیابی دارد این در حالی است که سری A به دلیل عرضه جهانی، لوازم جانبی آن به وفور پیدا شده و به سادگی می‌توان خریداری کرد.

کیفیت دوربین

یقینا کیفیت عکس و فیلمبرداری در خرید گوشی مناسب بین سری و مدل‌های مختلف تأثیرگذار است. با اینکه در برخی مدل‌های سری A مثل A51 کیفیت دوربین به  64 مگاپیکسل رسیده ولی در سری M مثل M51 به 48 مگاپیکسل می‌رسد اما در کل تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. تصاویر گوشی سامسونگ سری A روشن‌تر و پررنگ‌تر به نظر می‌رسند و در مقابل سری M واقعی‌تر هستند. بنابراین کیفیت دوربین چندان عامل مهم در سری M یا A سامسونگ نیست.

جمع بندی مطالب

اطلاع از تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A به‌عنوان گوشی‌های محبوب و پرفروش و بررسی جزء به جزء تمامی فاکتورها به تصمیم گیری هر چه بهتر شما کمک می‌کند. به همین دلیل این دو سری از گوشی سامسونگ را در مدل‌های مختلف به‌طور کلی با یکدیگر مقایسه کردیم. طبق اطلاعاتی که گفته شد به راحتی می‌توانید برحسب نیاز و هدفتان گوشی مناسب‌تر را انتخاب کرده و خریداری نمایید.


مقالات مشابه

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) لینک دانلود و ورود برنامه شاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات