اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است

 

آزمون آنلاین در سامانه مدیار

اکنون که روش های سنتی جای خود را به تکنولوژی داده اند و وجود بیماری های واگیر، آلودگی هوا و شرایط نامساعد دیگر موجب غیرحضوری شدن برخی مدارس و آموزشگاه‌ها شده است، آزمون آنلاین جایگزین آزمون کاغذی و حضوری گردیده است.

آزمون آنلاین یک شیوه به منظور ارزیابی علمی و تعیین سطح دانش آموزان می باشد که در مدارس و آموزشگاه ها صورت می گیرد. برگزاری آزمون به صورت آنلاین از جمله روش های مدرن به منظور هوشمندسازی مدارس می باشد. به دلیل پیشرفت تکنولوژی، نرم افزارها و اپلیکیشن های زیاد و کاربردی ساخته شده است که استفاده از آنها با هدف مدیریت کارآمد مدرسه ، بسیار مطلوب می باشد.

بخش آزمون آنلاین سامانه مدیار که یکی از اجزا ساختار یکپارچه مدیریت مدرسه مدیار است و تمام امکانات موردنیاز مدیران و معلمین را برای برگزاری یک آزمون آنلاین کامل و بدون اشکال با آسان ترین روش در اختیار آن ها می گذارد. لازم به ذکر است انجام آزمون آنلاین موجب می گردد تا دانش آموزان بتوانند در هر مکان و فقط با در اختیار داشتن یک موبایل یا تبلت و با اتصال به اینترنت در آزمون های مربوطه شرکت نمایند. 

آزمون آنلاین سامانه مدیار

در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم :

  • چرا برگزاری آزمون به صورت آنلاین در مدارس حائز اهمیت می باشد؟ 
  • مزیت برگزاری آزمون آنلاین در سامانه مدیار چیست؟
  • خصوصیات برگزاری آزمون در سامانه مدیار چیست؟
  • نحوه دریافت گزارش درسی در سامانه مدیار به چه صورت می باشد؟
  • دانش آموزان چگونه می توانند در آزمون های آنلاین شرکت نمایند؟

اهمیت برگزاری آزمون آنلاین

زمانی آموزش آنلاین اثربخش است که دانش آموز از طریق انجام آزمون آنلاین مورد ارزیابی قرار گیرد. زیرا اگر دانش آموز ، درس های قبلی را به درستی یاد نگیرد تمام انرژی ، زمان و عملکرد معلم که به منظور آموزش آنلاین صرف شده به هدر می رود. لازم به ذکر است معلم برای آموزش دروس جدید باید از میزان یادگیری دانش آموز نسبت به مطالب گذشته اطلاع یابد و میزان یادگیری آنها را مورد سنجش قرار دهد. هم اکنون به سبب افزایش استفاده از اینترنت و برگزار نشدن کلاسهای درس حضوری ، استفاده از آزمون های آنلاین در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته و این بخش توجه مدارس و معلمان را به خود جلب نموده است.

از جمله قسمت های مهم اپلیکیشن مدیار، آزمون آنلاین است که بسیار کاربرد دارد. در این قسمت تمامی امکانات موردنیاز مدارس به شکل جامع و آسان در اختیار مدیران و معلمین می باشد و می توانند از آن به منظور بهبود سطح کیفی آموزش خود استفاده نمایند. با کمک آزمون آنلاین ، دانش آموزان می توانند در خارج از مکان مدرسه تنها به کمک یک دستگاه کامپیوتر ، تبلت یا گوشی و به وسیله اینترنت در آزمون های آنلاین که از جانب مدرسه یا معلم تعریف گردیده و در اپلیکیشن قرار گرفته است شرکت نمایند.

به منظور ارزشیابی دانش آموزان و اطلاع از وضعیت تحصیلی آنها، آزمون آنلاین به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه برگزار می شود و نتایج آن اعلام می گردد. لازم به ذکر است سامانه مدیار کوشش کرده تا محیط و بستر امن و مطلوب را برای انجام آزمون های آنلاین ایجاد نماید. همچنین دانش آموزان و والدین می توانند از زمان آزمون آنلاین در سامانه مدیار مطلع گردند و اولیا بر آن نظارت نمایند.

ویژگی های آزمون آنلاین سامانه مدیار

  1. نمایش شمارش معکوس تا زمان شروع آزمون برای دانش آموزان. این امر موجب می گردد تا دانش آموز از زمان باقیمانده تا شروع امتحان مطلع گردد.
  2. از ویژگی های مهم آزمون آنلاین می توان به امکان مشخص کردن زمان شروع و پایان آزمون ، حذف و یا تغییر ساعت آزمون در صورت نیاز، تعیین مدت زمان آزمون توسط مدیر یا معلم اشاره کرد.
  3. خصوصیت دیگر آزمون آنلاین در سامانه مدیار ، سطح دسترسی کنترل شده برای افراد مختلف می باشد. به این معنی که فقط دانش آموزان همان کلاس و دبیر مربوطه و مدیر به آزمون آنلاین کلاس تعیین شده دسترسی دارند .
  4. امکان فعال و غیر فعال نمودن آزمون. در صورت غیر فعال کردن آزمون ، آزمون موردنظر برای دانش آموز نمایش داده نمی شود.
  5. امکان قرار دادن آزمون تصویری (عکس از پلی کپی آزمون) به صورت تستی یا تشریحی وجود دارد. قرار دادن آزمون تصویری موجب می گردد تا معلم دوباره سوالات را تایپ نکند و همین امر موجب راحتی و صرفه جویی در زمان می شود. 
  6. امکان فعال کردن گزینه های "عدم بازگشت به عقب" و "نمایش تصادفی سوالات" که امکان تقلب کردن دانش آموزان در آزمون آنلاین را کاهش می دهد. گزینه "عدم بازگشت به عقب" موجب می گردد تا دانش آموز پس از پاسخ دادن به سوال، نتواند به سوال قبلی بازگردد و پاسخ خود را تغییر دهد. گزینه "نمایش تصادفی سوالات" موجب می گردد تا ترتیب سوالات دانش آموزان با یکدیگر متفاوت باشد.
  7. امکان برگزاری آزمون تستی و تشریحی به صورت جداگانه و یا به صورت ترکیبی 
  8. امکان قرار دادن آزمون برای کلیه دانش آموزان مدرسه ، برای یک پایه ، برای یک کلاس یا برای تعدادی از دانش آموزان مدرسه
  9. از خصوصیات بااهمیت آزمون آنلاین می توان به امکان دسترسی به بانک سوالات نام برد. استفاده از بانک سوالات موجب می گردد تا امکان انتخاب سوال از میان سوالات زیاد و مختلف برای معلمین فراهم گردد و این امر سبب صرفه جویی در زمان و آسان تر شدن برگزاری آزمون آنلاین می گردد. در این قسمت معلم می تواند سوالات موردنظر خود را به همراه پاسخ آنها برگزیند و آنها را در آزمون آنلاین قرار دهد.
  10. امکان قرار دادن سوالات صوتی برای آزمون هایی مانند زبان انگلیسی
  11. تصحیح خودکار آزمون های تستی توسط برنامه به صورت خودکار و نمره دهی به دانش آموزان که موجب صرفه جویی در زمان معلم می گردد.
  12. امکان کپی کردن آزمون برای کلاس های دیگر نیز وجود دارد و این امر موجب صرفه جویی در زمان می گردد.
  13. امکان بارم بندی سوالات به صورت درصدی 
  14. برگزاری آزمون های جامع به صورتی که چندین درس در یک آزمون قرار گیرد
  15. قابلیت مشاهده عملکرد دانش آموز در حین برگزاری امتحان (به این معنی که دانش آموز امتحان را شروع کرده یا خیر ، در حال امتحان است یا امتحان پایان یافته است)
  16. امکان منتقل کردن نمرات آزمون از بخش آزمون به قسمت نمرات و ثبت آن در بخش نمرات به صورت اتومات. همچنین می توان نمرات وارد شده در بخش نمرات را به کارنامه انتقال داد. نمرات قرار گرفته در بخش نمرات و کارنامه به صورت نوتیفیکیشن برای اولیا ارسال می شود و والدین از وضعیت تحصیلی دانش آموز خود مطلع می گردد.
  17. امکان فعال یا غیر فعال کردن نتایج آزمون توسط معلم یا مدیر. تنها در صورت فعال بودن نتایج، دانش آموز می تواند نمره و نتیجه آزمون را مشاهده کند.
  18. امکان چاپ سوالات آزمون و پرینت گرفتن از آن
  19. امکان دریافت فایل اکسل از سوالات آزمون آنلاین
  20. امکان نمره دهی به هر درس به صورت جداگانه در آزمون های جامع آنلاین. در این نوع آزمون ، هر یک از سوالات را به درس موردنظر تخصیص می دهیم و پس از پایان آزمون و فعال کردن نتایج آزمون ، نمرات برای هر یک از دروس به صورت جداگانه محاسبه شده و در بخش نمرات وارد می شود.
  21. امکان چاپ نتایج آزمون و پرینت گرفتن از آن
  22. امکان دریافت فایل اکسل از نتایج آزمون
  23. امکان دریافت گزارش تفضیلی از نتایج آزمون برای هر دانش آموز به صورت جداگانه
  24. امکان قرار دادن فایل پاسخنامه تشریحی ، که بعد از پایان آزمون به دانش آموزان نمایش داده می شود.
  25. امکان گزارش گیری از هر یک از سوالات آزمون و نمایش اینکه به هر یک از سوالات چند نفر پاسخ صحیح ، چند نفر پاسخ غلط و چند نفر پاسخ نداده اند.
  26. نمایش رتبه در کلاس دانش آموزان

نسخه آزمایشی آزمون آنلاین

به منظور مشاهده بخش آزمون آنلاین در سامانه مدیار و بررسی امکانات و مزایای آن می توانید وارد سایت madyar.org شوید و در آنجا ثبت نام نمایید. سپس وارد نسخه دمو برنامه شده و بخش آزمون آنلاین را تست و بررسی نمایید.

نحوه قرار دادن آزمون آنلاین توسط معلم

 ابتدا باید وارد بخش آزمون آنلاین در سامانه مدیار شوید و سپس بر روی گزینه افزودن کلیک کرده و فیلدهای مورد نظر اعم از نام آزمون ، تاریخ و ساعت شروع و پایان آزمون ، نوع آزمون (تستی ، تشریحی ، ترکیبی ) ، نام معلم ، درس و پایه موردنظر ، مخاطب آزمون را پر نمایید.

ایجاد آزمون آنلاین

 سپس بر روی گزینه سوالات کلیک کرده و سوالات آزمون را اضافه نمایید. در این قسمت می توانید سوالات را از بانک سوالات انتخاب کرده و در آزمون قرار دهید.

شما می توانید نمره کل آزمون را مشخص کرده و بارم هر سوال را تعیین نمایید. در صورتی که آزمون تستی باشد و یا ترکیبی از سوالات تستی و تشریحی باشد، سیستم به صورت اتومات سوالات تستی را تصحیح کرده و نمره آن را محاسبه می کند.

همچنین شما می توانید سوالات آزمون را چاپ کرده و از آن پرینت بگیرید.

پس از اتمام زمان آزمون ، از بخش نتایج می توانید اسامی دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند و یا غایب بوده اند را همراه با تعداد پاسخ های صحیح و اشتباه و نمره آزمون مشاهده کنید. همچنین می توانید گزارش تفضیلی دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند را به صورت جداگانه ملاحظه کنید و مشاهده کنید هر یک از دانش آموزان به کدام سوال ها پاسخ درست و به کدام سوال ها پاسخ اشتباه و کدام سوال ها بی پاسخ بوده است. همچنین می توانید رتبه در آزمون دانش آموزان را ملاحظه کنید.

نتایج آزمون

گزارشات آزمون آنلاین

در بخش گزارشات آزمون آنلاین می توانید ملاحظه کنید که هر یک از سوالات آزمون را چند نفر درست جواب داده اند ، چند نفر پاسخ غلط داده اند و چند نفر پاسخ نداده اند. این بخش موجب می شود تا معلمین بتوانند میزان دشواری سوالات را مشخص نمایند م متوجه شوند که دانش آموزان در کدام قسمت از درس مشکل و ضعف دارند.

گزارش آزمون آنلاین

 پاسخنامه آزمون آنلاین

در قسمت پاسخنامه ، معلم می تواند عکس و یا فایل پاسخنامه را قرار دهد تا پس از اتمام آزمون و فعال شدن نتایج ، دانش آموزان بتوانند پاسخ تشریحی سوالات را مشاهده نمایند.

پاسخنامه آزمون آنلاین

قسمت آزمون آنلاین برای دانش آموز

زمانی که دانش آموزان وارد صفحه آزمون آنلاین خود می شوند، کلیه آزمون های خود را مشاهده می کنند. این آزمون ها به چهار گروه تقسیم می شوند:

  1. پایان مهلت آزمون : به این معنی است که مهلت آزمون پایان یافته و دانش آموز در آزمون شرکت نکرده است.
  2. شرکت کرده اید : یعنی دانش آموز در آزمون آنلاین شرکت کرده است ولی هنوز نتایج آن فعال نشده است.
  3. شروع : در این زمان مهلت آزمون فرا رسیده است و آزمون آنلاین شروع شده است و دانش آموز می تواند وارد آزمون شود.
  4. شروع نشده : به این معنی است که آزمون هنوز شروع نشده است و تایمر نشان می دهد که چه مدت تا زمان شروع آزمون ، وقت مانده است.

پس از شرکت کردن دانش آموز در آزمون و پایان مهلت آزمون ، معلم می تواند نتایج آزمون را فعال نماید. در این زمان وضعیت آزمون در حالت "نتایج" قرار می گیرد و دانش آموزان می توانند نتیجه آزمون و نمره آن را مشاهده نمایند. همچنین دانش آموزان در قسمت نتایج و با کلیک بر روی گزینه "نمایش پاسخنامه" ، دانش آموزان می توانند پاسخ تشریحی سوالات را ملاحظه کنند.

آزمون آنلاین


مقالات مشابه

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس لینک دانلود و ورود برنامه شاد آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای نرم افزار تکلیف ساز تاریخ آزمون آنلاین سنجش معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین بهترین کتاب های آزمون هوش ششم دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین ال ام اس چیست معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات