اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس

 سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک چیست؟

LMS مخفف عبارت Learning Management System است و به معنی سیستم مدیریت یادگیری است . با استفاده از شیوه قدیمی آموزش، فعالیت های گوناگون که مرتبط به بخش آموزش می باشد به شکل جدا از هم انجام مدیریت می شدند.

سامانه مدیریت آموزش یا LMS یک سیستم هوشمند و مفید برای سازمان‌های گوناگون مانند مؤسسات و شرکت‌های آموزش عالی می باشد. در واقع LMS یک سیستم نرم افزاری می باشد که توسط آن می توان کلیه موارد مرتبط با برنامه های آموزشی یک سازمان یا آموزشگاه را به شکل الکترونیکی مدیریت نمود. پیشنهاد می کنیم از سامانه مدیریت یادگیری مدیار که مختص مدارس و آموزشگاه ها می باشد و مختص مدیران، معلمین و دانش آموزان می باشد استفاده نمایید.

در هنگام انتخاب و استفاده از سامانه مدیریت یادگیری باید توجه کرد که بتوان از طریق وسایل قابل حمل مانند موبایل به آن ورود کرد. همچنین استفاده از آن برای معلمان و دانش آموز راحت باشد.

سامانه مدیریت یادگیری مدیار

 کاربرد سامانه مدیریت یادگیری

از کاربردهای متداول سیستم مدیریت آموزش‌ در شرکت ها و مراکز آموزشی، بکارگیری از آن به منظور رشد و ترقی کارمندان و حفظ کارکنان می باشد. از طریق LMS می‌توان دوره‌های آموزشی لازم را برای کارمندان برگزار نمود تا بتوانند مهارت های موردنیاز و متناسب با شغل خود را پرورش دهند و از دانش لازم در حوزه کاری برخوردار شوند. 

کاربرد اساسی نرم افزار مدیریت یادگیری، «مدیریت دانش» می باشد. در واقع به جمع آوری، سامان دهی، اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک سازمان یا آموزشگاه مدیریت دانش گفته می شود. لازم به ذکر است کاربرد سامانه مدیریت یادگیری بر اساس اهداف سازمان ها و آموزشگاه ها با هم تفاوت دارد. اطلاعات ذخیره شده می تواند موارد زیر را شامل شود:

  • گزارشات حضور و غیاب و انضباطی
  • نمرات
  • برنامه‌های درسی
  • کارنامه
  • گزارشات درسی و کلاسی 
  • برنامه کلاس آنلاین
  • تکالیف و تقویم
  • آزمون های آنلاین
  • محتوای آموزشی 
  • اخبار و گالری
  • پیام ها 
  • نظرسنجی
  • رضایتنامه

lmsیا سامانه مدارس هوشمند مدیار

به منظور مشاهده تعرفه قسمت های مختلف برنامه بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

قیمت برنامه مدیار

در صورتی که کلاس های آنلاین شما از ساعت 13 تا 8 صبح فردا می باشد (عصرها) می توانید از تخفیف برخوردار شوید . برای دریافت کد تخفیف کلیک کنید

کاربرد مدیریت یادگیری برای مدیران و معلمان

با استفاده از سامانه مدیریت یادگیری، مدیریت مدرسه برای مدیر راحت تر می باشد و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.

معلمان می توانند به صورت شخصی و بر اساس نیاز دانش آموزان، تکالیف موردنظر را ارسال و با دانش آموز و اولیای آن در ارتباط باشند که همین موضوع سبب می گردد آموزش جامع تر و بهتر صورت گیرد و موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموز شود. همچنین لازم نیست تا نمرات و گزارشات درسی و انضباطی خود را در کاغذ وارد نمایند و همین امر موجب افزایش کارایی در معلمان می شود.

همچنین دانش آموزان می توانند در هر زمان و مکانی به تکالیف ، معلمان ، کلاس آنلاین و مطالب آموزشی خود دسترسی داشته باشند و با آنها در ارتباط باشند. نظارت معلم بر دانش آموز افزایش می یابد و همین امر موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموز می گردد. لازم به ذکر است دانش آموزان ضعیف تر با استفاده از برنامه هدایت تحصیلی معلم که به صورت شخصی و برای هر دانش آموز به صورت مجزا می باشد راحت تر می توانند وضعیت تحصیلی خود را ارتقا دهند.

ال ام اس

ویژگی و قابلیت های LMS یا سامانه مدیریت یادگیری

سامانه مدیریت آموزش دارای قابلیت های گوناگون می باشد ولی اکثر آنها ویژگی های زیر را شامل می شوند:

  1. پورتال(درگاه) های معلمان و دانش‌آموزان : این درگاه ها منحصر به فرد است و برای هر معلم و دانش آموز به صورت اختصاصی می باشد و با ورود به آن می توانند به اطلاعات صفحه خود و محتواهای آموزشی دست یابند.
  2. تولید محتوا: در این بخش معلمان می توانند محتوای آموزشی تولید و یا فایل های آموزشی را در سامانه قرار دهند.
  3. ایجاد آزمون : در این بخش معلم می تواند آزمون های چهارگزینه ای و تشریحی قرار دهد و سیستم به صورت خودکار ، آزمون را تصحیح و نمره دهی نماید.
  4. بخش نمرات : در این قسمت معلم می تواند نمرات را وارد نماید و کارنامه ایجاد کند. همچنین می تواند گزارش از وضعیت تحصیلی دانش آموز تهیه نماید و بر اساس آن برای دانش آموز برنامه مطالعه ارسال شود.
  5. گزارش گیری: در این بخش می توان گزارش انضباطی و حضور و غیاب دانش آموزان و همچنین گزارشات درسی را به دست آورد و بر اساس آن برنامه ریزی نمود.

ویژگی سامانه مدیریت یادگیری مدیار

چه کسانی از سامانه مدیریت یادگیری استفاده می نمایند؟

  • بیزینس های گوناگون مانند شرکت های عظیم تا شرکتهای متوسط و کوچک
  • سازمان های مختلف از سازمان ملل متحد تا سازمان های محلی ، سازمان های غیر دولتی و غیر انتفاعی
  • موسسات آموزشی سنتی مانند مدارس، دانشگاه ها
  • موسسات آموزشی مبتنی بر آموزش آنلاین و الکترونیکی

 مزایای استفاده از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک یا LMS

  • هزینه های یادگیری و توسعه را کاهش میده
  • زمان آموزش کاهش پیدا می کند
  • موجب صرفه جویی در زمان کارمندان و مدیران می گردد
  • سبب افزایش یادگیری در سازمان می شود
  • موجب کسب مهارت و دانش موردنیاز به منظور ارتقای شغلی می شود

مزایای ال ام اس مدیار

 امکانات سامانه مدیریت یادگیری مدیار 

بخش پیام ها 

در این قسمت معلم ، مدیر و مسئولین می توانند از طریق پیام رسان دانش آموزان و اولیا با آنها در ارتباط باشند. استفاده از این بخش موجب می گردد مدیران و معلمین با دانش آموزان و اولیا در هر زمان و مکانی ارتباط برقرار کنند.

بخش پیام سامانه مدیار

 بخش موارد انضباطی

در این بخش معلمین و مسئولین می توانند موارد انضباطی اعم از موارد تنبیهی و تشویقی دانش آموزان را همراه با روز و درس مورد نظر ثبت نمایند. پس از ثبت سریع برای اولیا و دانش آموز نوتیفیکیشن ارسال می شود و اولیا می توانند از وضعیت انضباطی دانش آموز خود در مدرسه مطلع شوند. لازم به ذکر است پس از ثبت موارد انضباطی ، برای هر یک از دانش آموزان می توان گزارش انضباطی تهیه نمود و از گزارش انضباطی pdf گرفت و از آن پرینت تهیه نمایید.

گزارش انضباطی سامانه مدیار

بخش حضور و غیاب 

این بخش شامل دو قسمت حضور و غیاب مدرسه و حضور و غیاب کلاسی می شود.

در قسمت حضور و غیاب آموزشگاه ، مسئولین می توانند ساعت ورود و خروج دانش آموزان به مدرسه را وارد نمایند. همچنین در صورتی که دانش آموز با تاخیر وارد مدرسه شود و یا اصلا به مدرسه نیاید و غیبت نماید را می توان ثبت کرد.

در قسمت حضور و غیاب کلاسی هر یک از معلمین می توانند حضور ، غیبت و یا تاخیر ورود دانش آموزان به کلاس درسی را ثبت نمود. 

پس از ورود حضور و غیاب دانش آموزان در سامانه ، بلافاصله برای اولیا و دانش آموزان نوتیفیکیشن ارسال می شود و به این ترتیب اولیا می توانند از وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان مطلع شوند.

حضور و غیاب

بخش نمرات در سامانه مدیار

در این قسمت معلمین می توانند نمرات دانش آموزان را برای هر درس و برای هر آزمون در تاریخ های مختلف وارد سیستم نمایند . با وارد کردن نمرات برای والدین ، نوتیفیکیشن ارسال می شود و اولیا با مشاهده آن می توانند از وضعیت تحصیلی فرزند خود مطلع گردند. 

لازم به ذکر است نمرات را می توان به صورت عددی و یا توصیفی وارد نمود.

امکان دریافت گزارش اکسل از بخش نمرات نیز وجود دارد.

بخش نمرات مدیار

بخش کارنامه در سامانه مدیار

در این قسمت معلمین یا مسئولین می توانند به صورت هفتگی ، ماهانه ، ترمی و سالانه برای دانش آموزان کارنامه صادر نمایند. 

طریقه ساخت کارنامه در سامانه مدیار بسیار آسان می باشد و اصلا زمان بر نیست. همین موضوع سبب می گردد تا بتوانید برای دانش آموزان کارنامه های کوتاه مدت صادر نمایید و آنها را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین اولیا می توانند با مشاهده کارنامه از روند تحصیلی دانش آموزان مطلع گردند. به منظور ایجاد کارنامه می توان از نمرات موجود در بخش نمرات استفاده نمود و این نمرات به صورت اتومات در کارنامه قرار می گیرند. یعنی نیازی به وارد کردن نمرات به صورت دستی در کارنامه نیست. 

در کارنامه ستون هایی مربوط به میانگین نمره کلاسی ، میانگین نمره پایه ، رتبه در پایه و رتبه در کلاس برای هر درس به صورت مجزا برای هر یک از دانش آموزان وجود دارد. همچنین نمودار پیشرفت دروس برای هر درس و هر دانش آموز نمایش داده می شود. در واقع با صدور کارنامه می توان یک ارزیابی کلی و جامع از روند تحصیلی دانش آموزان بدست آورد. لازم به ذکر است پس از صدور کارنامه برای دانش آموزان نوتیفیکیشن ارسال می شود.

لازم به ذکر است امکان دریافت pdf از بخش کارنامه وجود دارد و می توان از آن پرینت گرفت و آن را چاپ کرد.

کارنامه

برنامه مطالعه

برنامه مطالعه یکی از بخش های مهم در سیستم مدیار می باشد. در این بخش مشاور آموزشی یا معلم مربوطه می تواند برای هر یک از دانش آموزان یا هر کلاس به صورت جداگانه برنامه مطالعاتی طراحی نماید. مشاور یا معلم بر اساس نقاط ضعف و قوت دانش آموز در هر درس ، می تواند برنامه مطالعاتی متناسب با آن دانش آموز را طراحی و برای او ارسال نماید. همچنین دانش آموزان می توانند یک گزارش از عملکرد خود به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه برای معلم یا مشاور خود ارسال نمایند . (به این صورت که در هر روز ، چند ساعت از هر درسی را خوانده اند) . همچنین معلم یا مشاور می تواند در بازه زمانی معینی که خودش تعیین می کند، گزارشی از تعداد ساعات مطالعه هر درس دریافت کنند و به این ترتیب وضعیت درسی دانش آموز را بهبود بخشند.

 

بوفه الکترونیک

در این قسمت شما می توانید موارد موجود در بوفه را گروه بندی نمایید و در هر یک از گروه ها مواد غذایی مربوطه را قرار دهید. مانند گروه صبحانه ، ناهار ، نوشیدنی ها ، تنقلات و ... سپس دانش آموزان می توانند وارد بخش بوفه شده و حساب خود را شارژ کرده و در هر روز سفارشات خود را ثبت نمایند. پس از ثبت سفارش ، مسئول بوفه می تواند مشخص کند که در هر روز چند سفارش صبحانه ، چه تعداد سفارش ناهار و ... ثبت گردیده است و طبق آن برنامه ریزی انجام دهد.

اخبار و گالری

در این بخش مدرسه و آموزشگاه ها می توانند اخبار قرار دهند و کاربران برای هر خبر می توانند نظرات و سوالات خود را مطرح کرده و مدرسه به آنها پاسخ بدهد. همچنین می توان برای اخبار تاریخ تعیین نمود که از چه روزی و تا چه روزی اخبار نمایش داده شود.

اخبار در سامانه مدیاردر بخش گالری می توانید پوشه بندی نمایید و عکس های مربوط به هر پوشه را داخل آنها قرار دهید. همچنین برای هر یک از پوشه ها می توانید مخاطب انتخاب کنید و به این ترتیب هر یک از مخاطبین پوشه مربوط به خودش را مشاهده می کند .

همچنین هر یک از پوشه ها را می توان ویرایش و حذف نمود.

گالری مدیار

بخش گزارشات در سامانه مدیار

قسمت گزارشات در سامانه مدیار وسیع و گسترده می باشد . این بخش شامل گزارشات کارکنان ، گزارشات درسی ، گزارشات انضباطی ، گزارشات تکلیف و گزارشات حضور و غیاب می باشد. 

گزارشات کارکنان : در این بخش ، مسئولین و معلمین می توانند از کارکرد و عملکرد خود به صورت روزانه ، گزارشی تهیه کنند و برای مدیر ارسال نمایند. همچنین مدیر می تواند تعیین نماید که گزارش معلم برای والدین و دانش آموزان هم ارسال شود و یا خیر. در صورت ارسال گزارش معلم برای والدین ، اولیا متوجه می شوند که در تاریخ مورد ، معلم چه فعالیت هایی در کلاس داشته است.

گزارشات کارکنان

گزارشات درسی : شامل گزارش دانش آموز بر زمان ، مقایسه کلاسی و گزارش کلاسی می باشد. 

در گزارش دانش آموز بر زمان می توان عملکرد دانش آموز را در یک درس در زمان های مختلف باهم مقایسه کرد.

گزارش دانش آموز بر زمان

در بخش مقایسه کلاس ها ، می توان کلاس های یک پایه را در آزمون های مختلف و در یک درس باهم مقایسه نمود.

مقایسه کلاس هادر گزارش کلاسی ، همانند دفتر کلاسی معلم ، می توان نمرات موجود در تاریخ های مختلف را برای کلیه دروس به صورت یکجا مشاهده کرد.

گزارش کلاسیگزارشات انضباطی : در این بخش می توان برای هر یک از دانش آموزان در بازه تاریخی مشخص ، گزارش انضباطی تهیه کرد . همچنین می توان از این گزارش pdf تهیه کرد و پرینت گرفت.

گزارش انضباطی

گزارش تکالیف : در این قسمت می توان یک گزارش از تکالیفی که دانش آموز انجام داده و ارسال کرده تهیه نمود.

گزارش تکالیفگزارشات حضور و غیاب :  در این بخش می توانید گزارشی از حضور و غیبت دانش آموزان را مشاهده کنید.

گزارشات حضور و غیاب

بخش تکالیف و تقویم در سامانه مدیار

در این قسمت معلمین می توانند برای هر روز و درس های مشخص برای دانش آموزان ، تکالیف ارسال نمایند. همچنین می توانند مهلت ارسال تکلیف را مشخص کنند. دانش اموز می توانند پس از انجام تکالیف ، عکس آن را برای معلم ارسال کرده و معلم به دانش آموز امتیاز بدهد و یا نظرش را تایپ کند. 

تکالیف و تقویم سامانه مدیار

آزمون آنلاین 

آزمون از جمله بخش های بااهمیت سامانه مدیار می باشد. در مدیار امکان برگزاری آزمون ها تستی ، تشریحی و ترکیبی وجود دارد. سوالات تستی توسط برنامه به صورت اتومات تصحیح شده و نمره دهی می شود. همچنین پس از پایان آزمون می توان رتبه هر دانش آموز را در آزمون مشاهده نمود. لازم به ذکر است می توان نمرات آزمون را به بخش نمرات انتقال داد و سپس از آن در تولید کارنامه استفاده نمود.

آزمون آنلاین

بانک سوالات 

بانک سوالات سامانه مدیار بسیار گسترده می باشد. در این قسمت برای هر پایه و هر درس به صورت جداگانه سوال قرار داده شده است. سطح این سوالات شامل آسان ، متوسط و دشوار می باشد. لازم به ذکر است شما می توانید از این سوالات در زمان برگزاری آزمون آنلاین استفاده نمایید . این امر موجب صرفه جویی در زمان و راحت تر برگزار کردن آزمون می گردد.

بانک سوالات

محتوای آموزشی

 در این بخش معلمین می توانند محتوای آموزشی اعم از فیلم آموزشی ، تصاویر و فایل آموزشی و ... را قرار دهند. همچنین دانش آموزان می توانند نظرات و سوالات خود را در پایین هر یک از محتواها مطرح کنند و معلم به آنها پاسخ دهد. لازم به ذکر است با تایید معلم ، این نظرات و سوالات برای دانش آموزان دیگر هم نمایش داده می شود . در صورت عدم تایید فقط معلم و همان دانش آموز می توانند مشاهده کنند. 

محتوای آموزشی مدیار

به منظور تست سامانه مدیریت یادگیری رایگان آن ، همین حالا در سایت مدیار ثبت نام نمایید

ثبت نام مدیار


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست نرم افزار مدارس غیرانتفاعی آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ال ام اس چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS)
لیست مقالات