اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست

 

ممکن است شما نیز اسم آزمون آنلاین و آزمون آفلاین را شنیده باشید. در این مقاله میخواهیم بدانیم فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست؟ از انجاییکه مدیار یکی از بزرگترین اپلیکیشن های جامع اموزشی میباشد به بیان تفاوت های این آزمون ها میپردازیم. در این میان ممکن است سوالاتی نیز پیش بیاید. مانند اینکه:

  1. کدام نوع آزمون بهتر است؟
  2. نمره دادن کدام با سرعت بیشتری انجام میشود؟
  3. ...

مراحل برگزاری یک آزمون موفق

بهتر است قبل از اینکه بدانیم فرق آزمون انلاین و آفلاین درمدیار چیست درباره ارزیابی صحبت کنیم که این ارزیابی خود شامل سه مرحله است

  • طراحی آزمون: با رعایت اصول و قواعد مربوط به امتحان
  • ارائه آزمون: آزمون به صورت آفلاین و یا انلاین
  • تحلیل آزمون: تحلیل نتیج ارزیابی

آزمون آفلاین

آزمون‌های آفلاین

ممکن است بعد از شنیدن اسم آزمون آفلاین تصور شما بر این باشد که آزمون آفلابن فقط به وسیله ی کاغذ انجام میشود . باید گفت خیر . آزمون های آفلاین صرفا با استفاده از کاغذ خودکار نیست. میتوان گفت علاوه بر این روش میتوان با استفاده از شبکه محلی برگزار کرد. پس میتوان گفت آزمون آفلاین درواقع آزمونی است که یا با استفاده از مداد کاغذ برگزار میشود و یا به کمک برخی سیستم های عامل درون مرکزی که فقط دسترسی محلی دارند برگزار میشود.

برخی سیستم های آموزشی ترجیح میدهند به جای این روش های قدیمی به روش های جدیدی روی بیاورند. به همین دلیل آزمون آنلاین را مورد بحث و بررسی قرار میدهند که البته گاهی به دلیل مشکلات اینترنتی در محل برگزاری امتحانات گرایش به سمت آزمون آفلاین را بالا میبرد. سامانه مدیار چون یک سایت داخلی است مشکلات بسیار ناچیزی ممکن است در رابطه با اینترنت داشته باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق تیم فنی و پشتیبانی سریعا بررسی و برطرف میشود. بنابراین میتوان به این نکته رسید که پلتفرم مورد استفاده چه تاثیری در کیفیت برگزاری امتحان دارد. درصد خطای بسیار پایین نزدیک به صفر در برگزاری آزمون های آنلاین مدیار را به یکی از بهترین های این عرصه تبدیل کرده است.

آزمون‌های آنلاین

امروزه در سطح های مختلف آموزشی امتحانات زیادی در قالب تستی یا تشریحی و حتی ترکیبی به صورت آنلاین برگزار میشود. ولی با این همه باز هم برخی بر این باورند بدون حضور یک شخص مراقب احتمال بروز تقلب بسیار بالاست و این در حالیست که این مطلب با واقعیت فاصله ی بسیار زیادی دارد. در حقیقت استفاده از تکنولوژی به شما این امکان را میدهد که تمرکز بیشتری بر عملکرد دانش اموزان در زمان برگزاری امتحانات داشته باشید. یک سیستم فنی به صورتی عمل میکند که صفحه ی مرورگر امتحان را قفل میکند تا دانش اموز علاوه بر برگه ی امتحانی چیز دیگری را نبیند. یکی ار مزیت های آزمون انلاین در مدیار این است که میتوانید سوالات را به صورت تصادفی برای دانش آموزان نمایش دهید و یا امکان بازگشت به عقب را از دانش اموز بگیرید که در این صورت میتوان گفت درصد تقلب نزدیک صفر خواهد بود که البته با مطالعه و بررسی بیشتر به این نتیجه خواهید رسید که راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از تقلب وجود دارد.

آزمون انلاین

تا اینجا دیدیم بزرگترین فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در نوع ارائه ی این آزمون هاست. تفاوت دیگری که بین آزمون های آنلاین و آفلاین وجود دارد در نوع ارائه ی نتایج آزمون هاست. در آزمون های انلاین مدیار کلیه ی نتایج اعم از امتحان تستی و یا تشریحی توسط سیستم تصحیح میشود ولی در آزمون های آفلاین مدیار فقط قابلیت تصحیح آزمون های تستی وجود دارد. به این صورت که بعد از برگزاریی آزمون پاسخنامه ها اسکن شده و توسط سیستم تصحیح میشود. دوم آنکه وقتی شما قسمت طراحی آزمون را انتخاب می­کنید، خواه آنلاین و خواه آفلاین، تحلیل داده­ی جامع نرم­‌افزاری آزمون بر روی سوالات و گزینه‌­های امتحانی نظیر سطح دشواری امتحان و غیره اعمال خواهدشد. از آن گذشته، بانک گزینه­‌های سیستم یک زمان انقضای خودکار برای هر سوال تعیین می­کند و تمامی داده­‌های مرتبط با این موضوع را جمع­‌آوری می­نماید. به این طریق، شما می­توانید گزارشی از دفعاتی که یک سوال در آزمون به کار رفته تهیه کنید، تا از ارائه‌­ی سوالات تکراری هر سال جلوگیری شود.

آزمون انلاین بهتر است یا آفلاین

امروزه دانش آموزان با استفاده از رایانه آشنا هستند و در واقع حتی میتوان گفت استفاده از تکنولوژی و رایانه بخشی از زندگی آن ها شده است. دانش آموزان استفاده از رایانه را به استفاده از کاغذ و خودکار ترجیح میدهند. بنابراین خواهید دید که استفاده از آزمون ساز و برگزاری آزمون های آنلاین برای دانش آموزان با واکنش مثبتی همراه میشود. 

 


مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios برترین مدارس شمال تهران از مدیار استفاده می کنند زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد کنکور آزمایشی چیست؟ شرایط شرکت در کنکور آزمایشی فواید آزمون های آزمایشی مقایسه فرق آزمون عملکردی و مدادکاغذی بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی آزمون مداد-کاغذی چیست؟ بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان حضور و غیاب آنلاین با اپلیکیشن موبایل و ویندوز مدیار نمره ی مستمر چگونه محاسبه میشود آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ویژگی های نرم افزار آموزشی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی ایده برای بوفه مدرسه درامد بوفه مدرسه مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین
لیست مقالات