اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید

  • هوشمندسازی مدارس با چه هدفی صورت می گیرد؟
  • به منظور هوشمندسازی مدارس باید چه وسایل و ابزاری تهیه کرد؟
  • مدارس هوشمند به چه مدارسی می گویند؟
  • مزایای هوشمند سازی مدارس چیست؟
  • چرا هوشمند کردن مدارس ، حائز اهمیت می باشد؟

با استفاده از نرم افزار مدیار ، مدرسه خود را هوشمند کنید!

هوشمندسازی مدارس با مدیار

هوشمندسازی مدارس در ایران

به دلیل مهم بودن هوشمند سازی مدارس و پافشاری بر آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، اکنون هوشمند کردن مدرسه یک انتخاب نیست و یک کار ضروری و اجتناب ناپذیر است که کلیه مدارس دیر یا زود باید به سمت آن پیش روند . در مدارس هوشمند، مراحل تعلیم و یادگیری توسعه یافته و مهارت های اصلی و بااهمیت دانش آموزان به دلیل افزایش فعالیت های جمعی ارتقا می یابد. ضرورت ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور برای همه مشخص می باشد . از شیوه های به وجود آوردن تحول در نظام آموزش و پرورش ، از بین رفتن معلم محوری در مدارس و استفاده از نرم افزار هوشمند مدارس می باشد . با استفاده از وسایل هوشمند سازی مدارس ، بکارگیری از تکنولوژی های تازه یادگیری و آموزش و توجه کردن به تواناییها و استعدادهای دانش آموزان، می توان در این راه وارد شد.

نرم افزار هوشمندسازی مدرسه

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای هوشمند نمودن مدرسه

به منظور هوشمند کردن مدرسه و آموزشگاه نیاز به امکانات و تجهیزات هوشمندسازی مدارس (سخت افزاری و نرم افزاری) می باشد. حداقل لوازم و وسایل لازم برای هوشمند کردن یک کلاس درس وجود لپ تاپ، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور و برد هوشمند می باشد. توسط ویدئو پروژکتور می توان تصاویر موجود در کامپیوتر را در سایز بزرگتر و واضح تر در کلاس برای دانش آموزان به نمایش گذاشت و علاوه بر حواس شنیداری از حواس دیداری در هنگام آموزش استفاده کرد. لازم به ذکر است با استفاده از برد هوشمند در کلاس درس می توان پروسه تعلیم دانش آموزان را از شیوه شنیداری به دیداری و عملی تبدیل نمود و دانش آموزان علاوه بر دیدن و گوش دادن به متون درسی، آنها را تجربه کنند و به شکل عملی انجام دهند. در مجتمع های آموزشی که باید در هزینه ها صرفه جویی نمایند، می توان از کیت هوشمند به جای برد هوشمند استفاده کرد زیرا قیمت کیت هوشمند نسبت به برد هوشمند مطلوب تر است و می توان آن را جابجا کرد. همچنین از این طریق و نظرسنجی کردن از دانش آموزان در کلاس، مشارکت دانش آموزان افزایش می یابد. تمامی این موارد در دسته تجهیزات سخت افزاری می باشد.

استفاده از برنامه هوشمند سازی مدرسه یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت می باشد. یکی از نرم افزارهای برتر و کامل به منظور هوشمند نمودن مدارس، برنامه هوشمند مدارس مدیار می باشد که دارای امکانات جامع و کامل است و کلیه نیازهای مدرسه را پوشش می دهد. استفاده از سامانه هوشمند مدرسه یا LMS موجب افزایش ارتباط مدرسه با اولیا و دانش آموزان می گردد و همین امر رضایت اولیا را بالا برده و اولیا بیشتری تمایل به ثبت نام دانش آموزان خود دارند.

امکانات سامانه مدیار

امکانات سامانه مدارس مدیار

سامانه هوشمندسازی مدارس مدیار دارای امکانات بسیار کاملی می باشد که این بخش ها شامل موارد زیر می باشد :

  1. بخش پیام ها و امکان پیام رسانی
  2. بخش موارد انضباطی
  3. بخش حضور و غیاب
  4. قسمت نمرات
  5. بخش کارنامه
  6. بخش برنامه مطالعه
  7. قسمت بوفه الکترونیک
  8. اخبار و گالری
  9. بخش گزارشات و امکان گزارش گیری از بخش های مختلف سامانه
  10. قسمت تکالیف و تقویم
  11. بخش برنامه ها
  12. قسمت آزمون های آنلاین و آزمون های آفلاین
  13. کلاس های آنلاین که در چهار پلتفرم اسکای روم ، بیگ بلو باتن ، ادوبی کانکت و جیتسی برگزار می شود.
  14. قسمت محتوای آموزشی
  15. بانک سوالات که به قسمت آزمون ها متصل است
  16. بخش مسابقات و نظرسنجی
  17. قسمت رضایتنامه
  18. بخش مالی

هوشمند سازی مدارس

چرا به مدارس هوشمند نیاز است؟

با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتقای آن در چند سال اخیر، دلایل بسیاری به منظور هوشمند نمودن مدارس ایجاد شده است. تغییر در نگرش زندگی افراد یکی از دلایل ایجاد سیستم هوشمند در مدارس می باشد. از عللی که سبب ایجاد مدارس هوشمند گردیده است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بالا بردن سطح کیفیت مدیریتی
  2. افزایش رضایتمندی
  3. کنترل راحت تر مدرسه
  4. پیشرفت تحصیلی
  5. ارتباطات راحت
  6. دسترسی آسان و راحت به اولیا 
  7. بایگانی راحت پرونده‌ها
  8. افزایش اعتماد اولیا به مدرسه

برای تست رایگان سامانه مدیار و استفاده از امکانات آن، همین حالا در سایت مدیار ثبت نام نمایید و برنامه را تست کنید

تست رایگان برنامه مدیار به مدت یک ماه

تست رایگان برنامه مدیار

 چگونه می توان مدارس را هوشمند نمود؟

به منظور هوشمند سازی مدارس ، نرم‌افزار مدیار برای سه گروه ، اپلیکیشن طراحی نموده است. یک نرم ‌افزار برای معلمین ، مدیران و مسئولین مدرسه طراحی شده است که در آن کلیه اعضای مدرسه با توجه به وظایفی که بر عهده دارند، امور مدرسه را کنترل می نمایند. این کارها شامل ثبت نمرات دانش‌آموزان، سیستم حضور و غیاب، اطلاع‌رسانی‌ها، گزارشات پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز، قرار دادن تکلیف، برگزاری آزمون آنلاین ، ثبت موارد انضباطی ، پیام رسانی ، بوفه الکترونیک ، کارنامه و سایر موارد می باشد.

نرم‌افزاری که برای دانش‌آموزان ایجاد شده است، دانش‌آموز می‌تواند تمامی تکالیف خود را آنجا آپلود کند، از نمرات و اخبار مدرسه مطلع شود و به راحتی با مدیر و معلمین خود ارتباط برقرار کند. همچنین می تواند در آزمون ها شرکت کند ، محتوای آموزشی را مشاهده نماید، در کلاس های آنلاین شرکت نماید و موارد انضباطی خود را مشاهده کند.

نرم افزاری که مرتبط با والدین می باشد ، اولیا می توانند از وضعیت تحصیلی دانش آموزان مطلع شوند، نمرات و حضور و غیاب دانش آموزان را مشاهده کنند ، از اخبار مدرسه مطلع شوند. همچنین از طریق پیام ها می توانند با مدیر و معلم در ارتباط باشند.

برای مشاهده تعرفه بخش های مختلف سامانه بر روی لینک زیر کلیک نمایید

تعرفه مدیار


مقالات مشابه

ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست خصوصیات مدارس هوشمند مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس تعریف مدرسه هوشمند اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار مقایسه مدارس هوشمند و عادی معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios تکالیف هوشمند چیست
لیست مقالات