اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان

همیشه پاییز پیام آور شروع مدارس بوده است. حتی درختان نیز رنگارنگ شده و آمدن پاییز را خبر میدهند. اولین سال تحصیلی میتواند نقش موثری در نگرش و دید کودک نسبت به مدرسه داشته باشد. روزهای ابتدایی مدرسه انگیزه ی کوشش هدفمندی و نظم را در کودک تقویت میکند و محیطی را فراهم میسازد تا کودکان با همسن و سالان خود بیشتر آشنا شوند و با قرار گرفتن در این محیط کم کم باعث پرورش فکری و قدرت خلاقیت و بالا رفتن سطح ارتباط اجتماعی خواهد شد. پس میتوان گفت نقش مدرسه در تربیت دانش آموزان بسیار مهم و حیاتی است.

 

روانشناسان بر این باورند که کودک در محیط امن خانه روحیه ی فردی و عاطفی بالایی دارد و با قرار گرفتن در محیط مدرسه میتوانند توانایی جمعی و منطقی کسب کنند. بنابراین خانه و مدرسه در تکامل عملکرد یکدیگر باعث رشد و ترقی فردی و اجتماعی دانش آموزان و پرورش شخصیت آن ها خواهد شد در این راستا همکاری اولیا با عوامل مدارس جز لاینفک این پروسه میباشد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان بیشتر آشنا کنیم. چرا که دوران تحصیل و تعلیم دانش اموزان جزو مهمترین دوران زندگی هر فرد به حساب می آید.

شروع مدرسه

مواردی که مدرسه باید در نظر بگیرد

مدرسه مسئولیت های زیادی در رشد فکری و شخصیتی دانش اموز دارد :

  • کیفیت انتخاب معلم
  • نحوه تنظیم ساعات درسی
  • برنامه های درسی فوق برنامه ها
  • انتخاب کتاب های غیردرسی
  • نوع برخورد معلم با شاگردان
  • ساعات مطالعه

تمام این موارد باید از طرف سامانه مدیریت یادگیری مدرسه رعایت شود تا به نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان به طور کامل پرداخت شده باشد. گاهی ممکن است در مدرسه دانش اموزان تربیت های غیر عمدی بیاموزند که میتواند از رفتار و گفتار معلم نشئت گرفته باشد بنابراین معلم نیز باید به مواردی اهمیت بدهد که بسیار تاثیر گذار است.

وظایف معلم

  1. چگونه عمل کند
  2. به فرد فرد بچه ها رسیدگی کند
  3. عدالت را عملا اجرا نماید

برای مثال ممکن است معلم مقرر کنند فردا امتحان میگیرد ولی امتحان را لغو کند و یا اینکه بگوید فردا تکالیف را بررسی خواهم کرد و اینکار را انجام ندهد. در اینصورت دانش اموز به طور ناخود اگاه دروغگویی را یاد میگیرد. و یا ممکن است شرایط ظاهری معلم در ذهن دانش آموز تاثیر بگذارد بنابراین پوشش معلم میتواند درس نظم یا بی نظمی را به دانش اموز منتقل کند.

معلم

موارد ظاهری مدرسه در کیفیت پرورش دانش اموزان:

جالب است بدانید حتی در و دیوار مدرسه تمیزی و نظافت مدرسه نور کلاس درسی یا شرایط جوی نیز میتواند برای دانش اموز نقش تربیتی داشته باشد. بنابراین میتوانید مشاهده کنید که نقش مدرسه در تربیت دانش آموزان تا چه حد اهمیت دارد.

تمهیدات لازم برای جلوگیری از انفجار اطلاعات در دانش آموز

  • ضرورت انعطاف در تصمیمات مناسب با تغییرات شتابنده
  • پرهیز از تمرکز در تصمیم گیری ها
  • تأکید بر هماهنگی نهادهای مرتبط
  • پرهیز از سیاستگذاری
  • برنامه ریزی های جزیره ای در حوزه های ستادی

دوره های اموزشی کودک از نظر دین

1.هفت سال اول: سیادت

2.هفت سال دوم: تربیت و عبودیت

3.هفت سال سوم: وزارت و مشورت دهی

باتوجه به اینکه دانش اموز مدت زیادی از زندگی و دوران طلایی خود را در مدرسه سپری میکند باید نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان اهمیت ویژه ای داد تا دوران تحصیل دانش اموز به بهترین نحو سپری شود.


مقالات مشابه

مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس تعریف مدرسه هوشمند اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان آزمون مداد-کاغذی چیست؟ درامد بوفه مدرسه چند طرح دفتر حضور و غیاب دانش آموزان همراه عکس
لیست مقالات